En fortsättning på ett examensarbete där vi tittat på att generera koncept för ett spel med hjälpav large language models. Nu vill vi ta steget att utvärdera möjligheterna att skapa rätt assets, musik, röstoch bild utifrån ett färdigt AI-genererat koncept.Koncepten genereras till Run and Find som är en spelmotorför konceptualiserade, platsbaserade aktivitetsspel.
Att skapa en AR-miljö utifrån en enkel beskrivning av ett koncept. Exempelvis med ingångsvärden "Kanelbullens dag" ska vi generera en 3d-miljö för ett spel som kan appliceras i Unity med temat. Modeller genereras för att utvärderas och testas i Treasure som är en spelmotor för konceptualiserade, platsbaserade AR-skattjakter.
I dag finns 70 miljoner personer med hörselnedsättningar, där som många andra i dagens moderna samhälle, har ett behov av att kommunicera över video i digitala kanaler. I examensarbetet kommer du att utforska hur långt man kan komma med dagens teknik i skapandet av en digital teckenspråkstolk.
Detta examensarbete syftar till att jämföra WebGPU och WebGL, två teknologier för grafikrendering i webbläsare. Arbetet fokuserar på att utreda de tekniska skillnaderna, prestanda i olika scenarion, samt hur utvecklingsupplevelsen skiljer sig mellan dem. Hur påverkar WebGPU utvecklingen av grafikintensiva applikationer jämfört med WebGL, och vilka fördelar kan WebGPU erbjuda när det gäller närmare åtkomst till hårdvara och mer effektiv resursanvändning? Examensarbetet kan även inkludera praktiska tester och prototyper för att demonstrera skillnader i prestanda.
I dagens samhälle finns det stort behov av att kommunicera över digitala kanaler. I dag används platt-video för mycket av kommunikation och integration. Hur kan hologramteknik stärka digital kommunikation och interaktion?
Vi är också öppna och intresserade av om du har ett eget förslag på möjligt examensarbete inom området.