STÄNG
KUNDCASE

Vi utvecklade en AR-app för Vattenfall som engagerade medarbetare och förstärkte deras hållbarhetskampanj om en fossilfri framtid.

Kampanjen var ett viktigt steg i Vattenfalls arbete med att uppnå en framtid utan fossila bränslen, något som gynnar både deras affärsverksamhet och samhället. Genom att kombinera Gullers Grupps expertis inom samhällsberättande och THNX Innovations tekniska lösningar inom augmented reality, hjälpte vi Vattenfall att inspirera sina anställda och öka medvetenheten om företagets övergång till en hållbar framtid samt locka medarbetare till både kontoren och hemsidan.

No items found.

01

Utmaningar

Utmaningen var att skapa en mobilapp som gjorde det möjligt för anställda att enkelt och snabbt komma åt AR-innehåll och ge en möjlighet till direkt interaktion med kampanjmaterialet. Appen behövde vara användarvänlig och engagerande, med en sömlös integration mellan fysiska och digitala interaktioner. Dessutom behövde AR-upplevelserna vara enkelt anpassningsbara för att säkerställa smidig installation på Vattenfalls kontor runt om i Europa så att man kunde nå maximalt engagemang över hela företaget.

02

Lösning

För att möta kraven på snabb, enkel och smidig åtkomst till AR-upplevelsen använde THNX Innovation Apple App Clips och Google Play Instant. Dessa teknologier gjorde det möjligt för anställda att omedelbart ladda ner en temporär version av AR-appen, vilket gav en smidig användarupplevelse utan behov av att installera hela appen. Genom att skanna en QR-kod kunde anställda snabbt komma åt appen och se de digitala affischerna genom telefonens kamera. För att ytterligare förbättra användarupplevelsen utnyttjade appen enhetens accelerometer och gyroskop för att hålla upplevelserna på rätt plats. Denna teknologi säkerställde en stabil och jämn augmented reality-upplevelse, vilket gjorde det möjligt för anställda inom Vattenfall att enkelt engagera sig i kampanjens innehåll.

03

Resultat

En innovativ AR-lösning som ökade intresset och interaktionen med kampanjen. Den sömlösa integrationen av fysiska och digitala element skapade ett långvarigt intryck och inspirerade medarbetare att aktivt delta i Vattenfalls vision om en hållbar framtid.

Kontakta Richard för att diskutera hur AI kan förbättra din kundsupport
Vill du veta mer om hur AI kan revolutionera din kundsupport? Kontakta Richard Lindberg, kundansvarig, direkt för en personlig genomgång och lösningsförslag.
NÄSTA

Selbergs Entreprenad

Vi utvecklade ett integrerat inköpssystem för Selbergs som effektiviserar hanteringen av mallar och förbättrar uppföljningen i inköpsprocessen.
Rightarrow
LÄS MER